پارک مفاخر رشت – بوستان مفاخر رشت

/پارک مفاخر رشت – بوستان مفاخر رشت

پارک مفاخر رشت – بوستان مفاخر رشت

 

پارک مفاخر رشت یکی از پارک هایی است که پیاده روی در آن با توجه به آب و هوای معتدل بسیار دل انگیز است و یکی از جاذبه گردشگری رشت محسوب می شود . بوستان مفاخر رشت با توجه به پوشش های گیلاهی و درختان کهن سال و طبیعی محیطی بسیار جذاب و مفرح جهت انجام ورزش های گروهی و هوازی می باشد .

پارخ مفاخر رشت :

بوستان مفاخر رشت پس از پارک ملت و پارک محتشم جزء بزرگترین پارک های شهر رشت است . این باغ بزرگ مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ متر مربع در مرداد ۱۳۹۳ تبدیل به پارک شد و علاوه بر شهروندان رشت گردشگران بسیاری نیز جهت گذراندن اوقات خود برای قدم زدن در ما بین درختان به آنجا خواهند آمد .

پارک مفاخر رشد اولین نمونه از جنگلداری شهری است که طبق توافق های سازمان جنگل های استان گیلان برای بهره برداری در اختیار شهرداری منطقه ۴ قرار گرفت .

 

 

آشنابی با تاریخچه پارک مشاهیر رشت :

بوستان مشاهیر رشت در گذشته به نام های پارک باغ سالار ، باغ بذر ، پارک چمارسرا معرفی شده بود که توسط جنگلبانی در سال ۱۳۲۶ تاسیس گردید .

تبدیل جنگل شهری به پارکی که همگان بتوانند از آن استفاده کنند از ۲۶ فروردین ۹۳ شروع و در تاریخ ۷ مرداد ۹۳ در کمتر از ۴ ماه به پایان رسید . زمان افتتاح پارک مفاخر محمد علی نجفی استاندار و محمد ابراهیم خلیلی شهردار و نمایندگان مجلس حصور داشتند که خود نشانه از اهمیت بالای افتتاح این پارک بود .

هر یک از پیاده راه های این پارک به نام یکی از مشاهیر و مفاخر رشت نامگذاری شده تا یاد و نام آن ها زنده نگه داشت شود .

در مسیر های مختلف از این پارک سنگدیس هایی از تصاویر شهدای اتسان جهت حفظ و نگهداری یاد و دلاوری های آنان قرار گرفته است .

 

 

پوشش های گیاهی موجود در پارک مخار رشت :

گونه های درختی :

درخت آزاد ، درخت اوجا ، درخت افرا ، درخت توسکا ، درخت بلوط و … از درختان کهن سال موجود در این پارک هستند .

گیاهان علفی و درختچه ها :

کادینا ، شاه پسند ، ناندنیا ، شمعدانی ، کاملیا ، پامچال و …  از درختچه ها و گیاهان علفی موجود در این پارک است .

آدرس پارک مشاهیر رشت :

این پارک در غرب شهر رشت ، از سمت یخسازی به دانای علی ، جنب پمپ بنزین نوفر ، خیابان گیلستان

 

جهت مشاهده جاذبه گردشگری گیلان کلیک کنید

 

امکانات تفریحی بوستان مشاهیر رشت :

پارک مفاخر رشت دارای فضای سبز ، مبلمان و صندلی های پارکی ، وسایل ورزش همگانی ، میز شطرنج ، میز پینگ پونگ ، کتابخانه ، سرویس بهداشتی ، نمازخانه ، نگهبانی ، نمای روستایی و … می باشد . البته شاید بتوان نداشتن پارکینگ مطمئن و دارای نگهبان را یکی از نقاط ضعف آن دانست .

توسط | 2019-03-25T19:09:35-01:00 مارس 25th, 2019|جاذبه گردشگری رشت|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه