طرز تهیه میرزاقاسمی

/طرز تهیه میرزاقاسمی

طرز تهیه میرزاقاسمی

میرزا قاسمی

میرزاقاسمی نیز از جمله غذاهای محبوب گیللنی است که در بین افراد غیر گیلک نیز محبوبیت دارد. میرزا قاسمی را به عنوان پیش غذا نیز می توانید استفاده کنید. و از آنجایی که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان، گوجه و تخم مرغ است افراد گیاه خوار نیز می توانند از آن استفاده کنند.

مواد لازم برای میرزا قاسمی

بادمجان سه عدد
تخم مرغ دو عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
سیر سه حبه
روغن، نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه میرزا قاسمی

ابتدا بادمجان ها را کبابی کنید. می توانید روی گاز یا در فر این کار را انجام دهید. سپس ب استفاده از یک کاسه آب سرد پوست بادمجان ها را جدا کنید. به این صورت که دستتان را خیس کنید و پوست بادمجان را جدا کنید و این کار را در چند مرحله تکرار کنید.اگر بادمجان ها را روی ذغال کبابی کنید طعم دودی دلچسبی می گیرند.
بادمجان های پوست گرفته شده را ساتوری کنید تا به شکل پوره در بیاید.
در یک تابه کمی روغن بریزید. بادمجان های ساتوری شده را به همراه کمی زردچوبه در آن تفت بدهید. این کار را یک ربع ادامه بدهید.
سپس سیرهای رنده شده را اضافه کرده و با زتفت بدهید.
در این فاصله گوجه ها را پوره یا رنده کنید. روی حرارت بگذارید تا آب آن کشیده شود.
در مرحله بعد گوجه ها را به بادمجان در حال تفت اضافه کنید. همه مواد را با هم تفت بدهید. اگر از رنگ میرزاقاسمی راضی نبودید می توانید یک قاشق رب گوجه به آن اضافه کنید. نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید.
به دو روش می توانید تخم مرغ را به آن اضافه کنید در روش اول تخم مرغ را جدا در ظرفی بشکنید و روی حرارات بگذارید تا ببندد و موقع سرو روی میرزا قاسمی بگذارید. روش دوم این است که بعد از تفت دادن همه ی مواد تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و هم بزنید. بعد از چند دقیقه میرزا قاسمی شما آماده است.
نوش جان

توسط | 2019-03-12T16:12:36-01:00 مارس 12th, 2019|غذای گیلانی|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه