حامد آهنگی

/حامد آهنگی

حامد آهنگی

حامد آهنگی بازیگر ، نمایشنامه نویس، کارگردان هنری و شومن ایرانی است. او در بسیاری از جنگهای شبانه ، تئاتر و سریال های مختلف به اجرا پرداخته است.

هنرمندان گیلانی

زندگی نامه

حامد آهنگی، بازیگر گیلانی که حتما استندآپ های او را در برنامه خندوانه دیده اید، در تاریخ ۱۳۵۸/۴/۱۷ در شهرستان بندرانزلی بدنیا آمد. از سال ۱۳۷۲کار هنری را با ورود به یکی از گروههای نمایشی بندرانزلی آغاز کرد .او باحضور در نمایش ” درام ” به کارگردانی مرحوم محمدعلی انتظاری در جشنواره تئاتر دانش آموزی استان توانست جایزه بازیگری را اخذ کند . و همین امر باعث شد جدی تری به بازیگری بپردازد .و بعد از آن در کنار تحصیل به بازی در نمایش های مختلف پرداخت.

فعالیت ها

حامد آهنگی بازی در آثاری چون جنگنامه غلامان به کارگردانی وحید درویشی و شب هزار و یکم به کارگردانی بهنام علی بخشی که به نوشته استاد بیضائی بود و همینطور بازی در تاترهای بانوآئویی-کلاه – هابیل وقابیل- صحبت های درگوشی-مرگ یزگرد- ارش- بعداز یک نمایش- اهانت به تماشاگرو…را در کارنامه دارد .
از سال ۱۳۸۰ تاکنون در جنگهای شبانه زیادی حضور داشته و نمایشهای کوتاه طنز زیادی را نوشته و کارگردانی کرده مانند سفر پرماجرا- کنکور- ماهواره ۱و۲ –کلاس درس- داماد تصادفی- منشی قلابی- جزیره آدم خواران-غول چراغ جادو –باشگاه کاراته – کنسرت موسیقی –عروس خونین۱و۲ –مدرسه پیرمردها و…در این سالها به دعوت خیلی از ارگان های دولتی وخصوصی جهت اجرای نمایش به شهرهای مختلف کشور سفر کرده است. از سال ۱۳۸۱همکاری خود را با صدا و سیمای مرکز گیلان شبکه باران آغاز کرد وهمزمان با اجراهای تئاتر و جنگ در چند سریال به ایفای نقش پرداخت.

 

فعالیت های اخیر

حامد آهنگی مدتی در یکی از آموزشگاههای بازیگری در شهر رشت به مدیریت استاد فرهاد پاک سرشت بعنوان مدرس حضور داشته است. از اواخر سال ۱۳۸۹در ویژه برنامه برترین های شبکه جام جم که در شهر شیراز برگزار میشد حضور داشته و چند اجرا داشته است. همانجا توسط یکی از خوانندگان خوش صدای کشور حمید خندان بابت اجرای نمایش به جزیره کیش دعوت شد. از سال ۱۳۹۰کارش را در جزیره آغاز کرد و تاکنون هرشب در سالن های مختلف اجرا داشته است. و این روزها برگزاری جنگ های شادی در شهرهای مختلف و حضور در برنامه هایی مانند خندوانه از فعالیت های اوست.

توسط | 2019-04-13T19:38:02+00:00 آوریل 13th, 2019|مشاهیر گیلان, هنرمندان گیلانی|بدون ديدگاه

ثبت ديدگاه